Tıpkı şarap gibi , yıllandıkça değer kazanan tıpkı bir tablo gibi bezi soldukça albenisi artan, kıymetlenen , Vintage Denimden bahsediyorum tartışmasız.
Tekstilde , bir ürünün vintage olabilmesi için, bir geçmişi , tarihi olması , bir hikayeyi barındırması gerekmektedir.Biz tasarımcıların kalp atışlarını hızlandıran , bakarak feyz aldığımız , dokundukça ilham kazandığımız bir tarz, vintage denim. Dünyanın dörtbir yanında vintage denim satan mağazalar bulunmaktadır. Şu son yıllarda özellikle İstanbul'da bir çok tasarımcı ve manken hanımlarımız da secondhand , vintage ürünler satan butikler açtılar. Bazıları gerçekten önemli parçalar toplamışlar. Henüz bu mağazaların kapısından içeri adım attığınız anda hissedebiliyorsunuz , geçmişin izlerini. Heyecan duygusu kaplıyor , içinizi, ürünlerin birer birer geçmişini duyduğunuzda. Bir çok biyografi var içeride merakla öğrenmek isteyeceğiniz. Bir kısmında yıprananlar var denimlerin , kısmen yamalarla onarılmış. Zaten seri üretim ürününü özel yapan , yaşadıklarıyla özgünleşmiş olan yıpranmaları hiç şüphesiz. Jean önemli bir sektör günümüzde. Her ortama ayak uydurabilen , rahatlığıyla tercih edilen bir giysidir, jean.
Sabah: Jean , t-shirt , spor ayakkabı
Gün içinde: Jean , Aplikeli / Ekose gömlek , Çizme / bot
Gece: Jean , Şifon bir bluz , Topuklu bir ayakkabı
Şık bir yemekte: Jean , Manşetli bir gömlek , Blazer ceket , Topuklu bir ayakkabı
Tek bir jean pantalonla yaratabileceğiniz konbinler sınırsızdır. Bana göre jean gardrobunuzun kurtarıcısı gibidir. Özellikle seyahatlerde benim bavuluma koyduğum ilk parçadır , her zaman. Jean , bahar dönemlerinin en doğru tercihidir , giyimde. Çünkü malum, hava dengesizdir mevsim geçişlerinde. Çoğu zaman ne giyeceğimizi kestiremeyiz evden çıkana kadar. İlk bahar ve son baharda, giyimde benim tercihim , beyaz gömlek , jean ve yüksek ökçeli bir ayakkabı.
Son derece elegan!
Denim pantalon her yaş grubunun tercihi haline geldi artık. Örneğin ananem her sezon muhakkak bir jean alıyor kendine. Bu da artık denimin ne kadar güçlü bir pazar olduğunu gösteriyor bize. Böyle bir pazarı keşfetmiş olan denim firmaları , yıkamada sınırsız AR-GE çalışmaları yürütüyorlar. Bu sebepledir ki , yıkama çeşitliliğiyle jean, her sezon trend ürün olarak mağaza vitrinlerini süslemeye devam edecektir.
Vintage Denim Showroomu
Denim kumaş üreticileri bu sektörün ilk halkası olmasından ötürü , AR-GE çalışmalar için önemli bütçeler ayırmaktadırlar. Geçen aylarda Replay , Levi's , Gap , Miss Sixty gibi markaların denim kumaşlarını üreten bir firma , uzun yıllardır biriktirdiği Vintage Denim leri showroom larında müzeymişcesine sergilediler. Şimdilik sadece tasarımcılara açık showroom un kapıları. Kısa bir süre sonra Galata'da bir Vintage Denim Mağazası olarak bu özel ürünler , koleksiyonerler ve meraklılar için satışa sunulacakmış. Tabi bu mağazayı açtıktan sonra devamlı ürün araştırması yaparak bir çok parça getirecekler. Müzeymişcesine gezebileceğiniz bu showroomda çok özel ürünler mevcut.
- 1940' lardan kalma NewYork' taki bir vintage mağazasından alınmış olan , yıpranmaları sahibi tarafından yamayla onarılmış bir tulum.
- 20.yüzyılın başından kalma , bir japon itfaiyeci elbisesi. Doğal indigo ile boyanmış ve özel yöntemler kullanılarak üzerine baskılar yapılmış. Bu ürün Tokyo'dan alınmış değerli antika bir parçadır.
- 1950 'den kalma , eski amerikan markası KEY 'in üretimi denim bir ceket. Stockholm 'den alınmış.
- 1930' lardan kalma , Levi's 501 pantalonun paçaları kesilerek dönüştürülen şort. Londra'dan alınmış değerli bir parçaymış.
Bu showroom'da yaklaşık 1500 parça denim var. Ağırlıklı olarak pantalonlar var koleksiyonda , ancak şort , etek ve ceketlerde mevcut. Bu parçaları toplarken , stiline , yıkamasına , rengine boyamasına ve duruşuna bakıyorlarmış.
Çünkü amaç , müşterilerine yani tasarımcılara beslenebilecekleri bir kaynak sunmak. Vintage jean giymeyi tercih eden koleksiyoncuların yanında , vintage yıkamaların ve yıpratmaların kullanıldığı yeni üretim denimleri de tercih edenler de çok revaçta. Bu amaçla BigBlue , Mavi , Little Big , Colins gibi denim firmaları da kolları sıvamışlar ve bu tarzı koleksiyonlarına katmışlar.
Ağustosun ikinci haftası , denim firmalarından BigBlue 'nun 2008 / 2009 Sonbahar -Kış katalog çekimlerinde de vintage teması hakimdi.
Çekimler Şile yolu üzerindeki bir taş ocağı bölgesinde yapıldı. Temaya uyması amacıyla , çekimde 1951 model bir BMW motorsiklet , 1940 model chevrolet kamyonet , 1930 'dan kalma bir vantilatör , yine aynı tarihten kalma bir valiz kullanıldı. Çatlak topraklarda çekilen çok özel bir çalışma bence.
Birilerinin geçmişi , diğerlerinin başlangıcı olabiliyor bazen. Bu da hayatın devam ettiğini ve ölümlü olanın sadece biz canlıların olduğunu gösteriyor.
Ölümsüz olan moda anlıyacağınız.